Rynek Infrastruktury
Wartość umowy to 342,566 mln zł brutto, a czas jej realizacji to 34 miesiące. Inwestycja będzie realizowana w systemie „optymalizuj, projektuj i buduj”. Nowy odcinek drogi ekspresowej S19 będzie stanowił kolejną część tak zwanej autostradowej obwodnicy Rzeszowa.
Korzyści z nowej inwestycji
Dzięki nowemu fragmentowi trasy S19 uda się odsunąć ruch ciężki od obszarów zabudowanych i centrum miasta, a także zwiększyć bezpieczeństwo ruchu. Podróżujący na kierunkach północ – południe i zachód – południe będą mogli skorzystać z nowego odcinka S19 i autostrady A4 dzięki czemu ominą centrum Rzeszowa.
Co więcej, kierowcy zaoszczędzą czas podróżując, a inwestycja przyczyni się do ograniczenia emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg. Przyspieszy również rozwój przyległych terenów, poprawi się przepustowość i prędkość ruchu tranzytowego.
Zakres prac
Odcinek drogi ekspresowej łączący węzeł Świlcza i węzeł Rzeszów Południe będzie miał 6,3 km długości. zaprojektowany został w powiązaniu ze zrealizowanym już odcinkiem S19 Rzeszów Zachód – Świlcza od północy oraz z projektowanym fragmentem od strony południowej, który połączy węzły Rzeszów Południe i Barwinek.
Wykonawca inwestycji będzie musiał ja zakończyć w ciągu 34 miesięcy, w tym 14 miesięcy zajmie projektowanie prac (opracowanie projektu budowlanego, projektu wykonawczego, szczegółowej specyfikacji technicznej). 20 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, jest przeznaczone na roboty budowlane.
Zakres robót obejmuje między innymi budowę odcinka drogi ekspresowej klasy S o długości około 6,307 km, budowę węzła drogowego Kielanówka, budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego, budowę obiektów inżynierskich, budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni drogi ekspresowej).
Ponadto, do zadań wykonawcy będzie należało oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy, wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań oraz uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.